48 timmar…

Detta innebär att jag kom hem till lunchtid i går. Detta innebär att jag ska vara hemma även i morgon.

VAB…

En första tanke är: WOW vad jag ska hinna mycket.

En andra tanke blev: oj jag måste skynda mig så jag hinner innan jag själv råkar i sjuksängen.

En tredje tanke dyker upp som ett brev på posten: nej jag hinner inget pga att barnen behöver närvaro och uppassning.

En fjärde tanke landar snart: så tar vi itu med vilodagen… Vi ska göra hemuppgifter/läxor, städa hela lägenheten, ta en promenad, packa saker, tvätta sängkläder och renbädda, förbereda nästa veckas arbete, laga frukost, lunch, middag och mellanmål…

Vilodagen brukar inte bli vilodag.. Det handlar nog mest om att aktiveras för att inte gå varandra på nerverna! Sen håller jag tummarna för att inte drabbas själv. För det känns som om jag inte behöver det. Jag vill vara tillbaka och jobba full tid. Jag gick in med den intentionen i veckan, men si det gick som det gick… Men visst brukar det heta: Det är tanken som räknas… men inte i lönebeskedet efter TFP…

Så jag håller mig hemma. 48 timmar efter sista uppkastningen. Vilket innebär att båda barnen är hemma även i morgon. Vilket innebär att vi ska försöka må bra ännu en dag! OCH bli friska!

Kram Anna

Kommentera

