Att önska någon lycka…

Det gläder mig att se någon annan lyckas. Det hör till mitt yrke. Att det finns personer, stora som små, som finner att de växer och väljer rätt stråk att följa.

Det berikar mitt liv att se personerna, stora som små, leende möta nya utmaningar som jag eller andra ger dem. Ja! Även om de tycker att det finns gupp i vägen på deras stora motorväg. De uttrycker att dessa borde försvinna. Men se dessa grupp utvecklar dem som människor. Dessa gupp får dem att söka lösningar på problemen. För nog är det så att de som sökt enklare lösningar har fått jobba för att driva sina idéer. Skapat förklaringar för att driva idén till genomförande. Dessa personer behöver kanske ett gupp eller två på vägen för att utvecklas.

Det skapar en variation i mitt liv att bemöta olika personer på så otroligt många olika sätt. För individen ska ses utan att hängas ut. För individen ska lyssnas på utan att dömas. För individen ska stöttas utan att puttas fram. För individen ska lockas och inspireras utan att skrämmas.

Tänk att glädjen att få önska någon lycka och lycka till på ett ärligt och härligt sätt är obetalbar. Det gör jag gärna med ett leende. För det får vardagen att kännas så otroligt mycket lättare. Att se att någon lyckas. Att se någon må bra, bättre, bäst…

Lycka…

Lycka till!

Kram Anna

2 thoughts on “Att önska någon lycka…

  1. Vännen! Vad härligt att det gick bra och att du sov dig igenom det mesta. Man blir så trött av allergimedicin.
    En bonusvecka vad kul och få sniffa och vara med guldklimparna så där lite extra. Det är lycka det!

    Jag hoppas slippa förkylning brukar vara lite så här och sen går det över…så blir det säkert nu med tänker jag iaf:).

    Ha en fin kväll hela gosiga familjen!
    Varma kramar messan

  2. Det lutar nog åt Tysabri men beslutet tar vi efter MR och jag är glad om jag slipper VIP kort dit:). Jag håller mina tummar hårt att din andra behandling går lika bra som din första. Nu ska jag kurera mig…tror det är flunsa på G..

    Ha den finaste vecka som finns hjärtat! Att se någon lyckas det är stort och vilken glädje i hjärtat man känner:).
    Kramar om dig

Kommentera

