Tid för de närmaste

Sitter i min soffa. Har tv:n på utan att se avsnittet ordentligt. Känner tacksamheten över att ha mina darlings under mitt tak i kväll.

Jag har fått kamma igenom dotterns rastaflätstjorviga hår och flätat dem för natten. Vi har legat och läst om Vildatilda som alltid ljuger och hennes strapatser. Vi läste i mer än 30 minuter. Hon läste medan jag smorde hennes torra utslag på kroppen. Sedan fick jag ta över och fortsatte och läste tills hon tyckte det var dags att avrunda för kvällen och kläderna togs fram för att hängas upp på kroken. Kroken vid sängen. Det är viktigt. Viktigt för en bra morgonrutin. Men i morgon ska det även smörjas. För hydrokortisonsalvan måste smörjas morgon och kväll när hon är så pass torr och sårig i alla vecken.

Sedan smög en grabb in innanför ytterdörren. Påbörja kvällsrutin nr 2. Kvällsmåltiden värmdes och inmundigades. Duschning genomfördes och vi fick en nedvarvning med hjälp av en bok vi läste gemensamt ur.

Det är verkligen dags för tid för de närmaste. Berätta om hur fantastiska de är. Förklara att min kärlek till dem kommer alltid att finnas här. Beskriva värdet av att ha dem i mitt liv. För vi vet att dagarna som tickar på är livet. Och att livet är på tok för kort för att vara arg och sur utan att göra något åt det. Att låta energin fyllas på av omgivningens energigivare. Välja bort energitjuvar. Leva livet här och nu. Och dela med sig. Av energi. Se de som finns i omgivningen. Bland de närmaste. För nu är det dags. Tid för de närmaste…

Kram Anna

2 thoughts on “Tid för de närmaste

  1. Vad underbart ni har det hemma hos dig med bokläsning och mys, det är sånt som gör livet alldeles speciellt att leva.
    Stort tack för dina fina ord, de värmer och betyder mycket för mig. Vad spännande jag hoppas du klarar dig bra i många år:). Lite MR kan man ju leva med:).

    En testund vore så himlans roligt nu. Tänk vilket kackel det skulle bli oss emellan….törs kanappt tänka på det:).

    Kramar till fina du

Kommentera

