Första behandlingen…

Lite lätta insomningssvårigheter i går kväll. Nervositeten hade tagit över hand. Det märktes dock allra mest på kvällen när jag fick för mig att jag verkligen skulle ta itu med motioneringen denna vår.

Beslutet att åka på simhallen och ta simlängd efter simlängd visade sig vara riktigt lyckat. Efter en kilometer så kände jag att orken fanns att bara fortsätta och fortsätta. Jag simmade nära på en timme och hann med två kilometer. DET var superlänge sen. Jag är lång ifrån en fd elitsimmare och har väl ingen superteknik, men ack så skönt för leder och resten av kroppen att utan belastning få röra på mig. Jag fick ta mig an de tankar som skulle bearbetas och förbereda eventuellt jobb som ska göras på torsdag! Detta var steg nr två i min motionsinriktning. För i söndags var introduktionen till yoga, som jag verkligen har sett fram emot! Jag blev så glad att få feedback och höra tips och idéer för att skapa förståelse. Min amatör yoga hemma räknas absolut inte alls!! Nu var det på träningsriktigt… 😛 Nästa söndag kommer att bli tuff!

Men tillbaka till gårkvällen. När jag kom hem tog jag hundarna med mig på en 4 km snabbprom. Allt för att slippa hamna i funderar soffan, men jag hamnade där efter ett tag. I myskläder, under mysfilten i myssoffan. Hade mitt hjärta i Stockholm på arbete och barnen hos sin far. Så jag lade mig för att se film… Mellan blinkningarna förstås…

Men somnade om i sängen efter liten funderingsstund. Tydligen för jag vaknade av väckaren som påminde mig om att det var dags! Dags att värma upp lillgolfen för en sväng ner till Umeå. NUS skulle återigen få ett besök, men denna gång skulle jag parkera på utmärkt plats! Allt för att slippa parkeringsböter…

Min fina vän H hade ordnat sin arbetstid så att hon skulle följa med mig. Jag tog körningen ner och tiden ner gick fort eftersom vi hade en hel del att diskutera och trevligt sällskap får tiden att flyga!

Väl framme gick vi igenom hur dagen skulle se ut. Vi handlade lite frukost och jag påbörjade en prebehandling med värktabletter samt kortison, vilka tabletter vi löste upp och jag drack dem. Dessa tabletter togs i ett försök att minska biverkningarna. Detta toppades av antihistamin som jag fick i sprutform i samma kanyl som droppet. Redan samma stund jag fick medlen i min kropp kände jag tröttheten. Den dränkte mig och jag somnade direkt mitt stöd sade åt mig att vila. Jag sov nära på 4 timmar (förutom de tillfällen de skulle ta tempen samt blodtryck). När fyra timmar gått bad jag fina H köpa lite lunch för då påbörjades ”lättgravningen” som jag kallade den. Koksaltlösningen som skulle rensa lite efter behandlingen…

Nu efteråt kan jag meddela att jag fick små biverkningar. Riktigt små. Tack vare att den lilla frossan jag kände var mindre än sprutans biverkningar där jag emellanåt får ligga och hoppa i sängen!

Så väl hemma, tack vare fina H:s hemkörning, så känner jag mig fortfarande antihistamintrött, men det förväntar jag mig ska försvinna under natten. Men det känns verkligen som ett stort steg. En ny bromsmedicin… Andra steget är taget… Nästa kommer så småningom! 🙂 Spännande!

Kram Anna

One thought on “Första behandlingen…

  1. Hoppas nu att det ska fungera jättebra för dig! Det låter som om det är så mycket bättre än den andra dumma sprutan. Jag har inte en aning hur jag kommer att göra är faktiskt rädd efter de andra försöken.Att få en allergisk reaktion så starka som sist är inget jag önskar igen.

    Vad får du för biverkningar av den här? Är det temp och frossa och leder som den andra? Hur ofta ska du ta den?
    Jag håller mina tummar det hårdaste jag kan:)!!!!
    Var rädd om dig vännen!
    Kramar i mängder

Kommentera

