För att du är du…

Ensam, sitter tyst i mitt hörn
Allena i mitt hem
Men i Mitt hjärta, i mitt inre
Finns saknaden
En envis följeslagare
Dyker upp
I samma stund
Avskedskyssens läppar
Lyfts från min mun
I ögonblicket tröstens armar
Lossar sitt ömma grepp

I nästa andetag finns saknadens skepnad
Vid min sida
Drar den mig till djupets brunn
Där jag kyls
I dess iskalla vatten
Lämna mig inte där
Jag domnar
Jag förlamas
Till den dag du återvänder
Med värmen
Med orden
Med kärleken

Hjälp mig förskjuta
Den enträgne följeslagaren
För det är din närvaro
Det är din person
Jag önskar vid min sida
För att du är du

Kram Anna ❤

One thought on “För att du är du…

  1. Hejsan vännen!
    Så vackert du skriver precis som du alltid gör.
    Går rakt in i hjärtat på mig.
    Här har vi en strålandande solig dag med det är ganska brrr kallt.
    Har du fått mycket snö hos dig?

    Kramar till finaste du

Kommentera

