En kommentar och ett klick

Jag har haft stunder när jag verkligen har funderat. Jag har böjt och bänt för att förstå. Försökt göra mitt bästa för att undersöka och analysera. Detta har resulterat i inlägg som bloggvärlden har skådat.

Jag vet att det finns en hel uppsjö av människor som aldrig någonsin kommer att kika in på en blogg. Som har en princip att inte läsa vad andra tycker. Deras åsikt håller de privat och önskar inget hellre än att få ha den för sig själv eller bara i sin närmaste omgivning. Dessa kan man faktiskt finna i bloggvärlden med. De som skriver en privat blogg med lösenord till sina inlägg. Detta respekterar jag!

Sen finns det verbala exhibitionister som gärna får en bredare publik än de närmaste sörjande. De som har nånting de önskar dryfta för en diskussion. En diskussion öppen för kommentarer. Jag håller denna dörr öppen. Jag tycker att om man håller sig till en trevlig ton så får den som önskar kommentera skriva sin åsikt. Jag har som Skrivanne bara fått positiva kommentarer hittills, så jag har inte haft några problem. Men alla har hamnat i mitt såll varje gång de har försökt sig på en första kommentar. Det är ju trots allt jag som bestämmer om de ska publiceras eller inte.

Min tid ute i cyberspace har minskats drastiskt. Jag fyller mina stunder på andra sätt. Fast jag är ju trots allt en Facebookare. Där måste jag bekänna att jag är hooked. Jag finner att jag har bättre koll på de mina. Under en kort stund varje dag hinner jag ta tempen på omgivningen. Jag kommenterar nåns statusuppdatering. Jag klickar på en ”gillaknapp” för att uttrycka  medhåll. Tidsoptimering? Jamenvisst! Helt klart.

Här på bloggen finns liknande möjligheter. Det finns ett kommentarsfält. Det finns en möjlighet att ge feedback. Bara att klicka på gilla eller sätta betyg på inlägget genom att klicka på valfri stjärna i slutet av inlägget. Skrämmande för mig, men samtidigt ett hjälpmedel för utveckling.

Du är alltid välkommen tillbaka. Om du orkar läsa. Du är alltid välkommen hit. Om du tycker att det finns något intressant att läsa om min vardag. Du är välkommen. Även om du inte vågar kommentera eller ge feedback. Men en kommentar och ett klick uppskattas. Om det ges med eftertanke och med en ton av respekt.

Kram Anna

3 thoughts on “En kommentar och ett klick

  1. Jag har inte varit in på min egen blogg på många veckor när jag ikväll plötsligt fick ett infall att titta in och se om någon kommenterat. Och vad hittar jag då om inte ett livstecken från dig! Det är, som sagt, alltid uppskattat med kommentarer!

    Vad roligt att du har ”börjat om” med skrivandet här. Det låter som att du har det bra. 🙂 Jag väntar fortfarande på att inspirationen ska hitta tillbaks till mig…. Vet inte riktigt var den tagit vägen….

    Önskar dig allt gott,
    kram,
    Å.

  2. Jag lämnar så klart ett avtryck efter mig för det är alltid trevligt tycker jag. Jag märker också att det är många som inte lämnar ett avstamp efter sig men som sagt valet är ens eget:).

    Hör att du har det bra hjärtat och det glädjer mig. Det är du värd!
    Önskar dig en finfin måndag!
    Kramar messan

  3. Ja, visst är det trevligt med kommentarer. Jag ser oxå att det är många som tittar in hos mig men att det är väldigt få av alla som kommenterar… 😉 Jag försöker alltid att ”föregå med gott exempel” så jag kommenterar oftast. Ibland ”snabbsurfar” jag bara in men känner att jag vill lämna nåt efter mig eftersom jag uppskattar det själv. 😉
    Hoppas ni njuter av söndagen!!
    Kramen, Maria

Kommentera

