Försmak av sommaren…

Att spendera sin tid i en stuga mil från vardagens lunk. Att stänga ner datorn och inse att det inte finns någon möjlighet för uppkoppling. Att finna lugnet i älvens brusande vatten genom att lyssna, dofta, insupa de förtrollande vågornas eggande rörelser.

Efter en dramatisk lördag där stormen skapade tromber vars krafter lyft altantak, cykelsjul, vält träd i långa rader och över vägar. Att då sitta en sommarvarm kväll och läsa en bok vars intensitet får mig att aldrig vilja lägga i från mig den. Bara befinna mig i nuet. Jag tog med mig lugnet ut. Jag omfamnade mitt välmående och satt kvar vid älven tills solen försvann bakom talltopparna. När fleecejackan inte räckte till att värma min kropp. Då smög jag mig in i stugvärmen. Lade mig i soffan och försvann in i min fantasivärld… För att jag kunde. För att jag hade möjligheten. För att jag hade önskan.

När jag vaknade i morse. Så tidigt. Alltför tidigt. Fanns känslan att jag blivit snuvad av ledigheten. För jag önskade verkligen fortsätta på samma linje. Ligga kvar länge i sängen. Dra mig där tills resten av världen vaknat. Jag vet att det inte är länge kvar. Men i morse kändes det som en hel evighet kvar.

För försmaken av sommarledigheten i helgen var helt underbar! Försmaken av sommaren var ljuvlig. Nu önskar jag en fortsättning på denna upptrappning till sommar och härliga dagar!

Kram Anna

Kommentera

