Skogspromenader

Jepp. Jag är faktiskt i gång igen. Det var länge sen sist. Känns det som i alla fall! Men nu när den mest hektiska tid är förbi. Nu när ljuset har återvänt. När kvällarna känns fylld med energi. Då längtar jag tillbaka ut och promenera.

Jag ska inte ens försöka springa detta år. När jag i fjol testade så insåg jag ganska fort att mina tåleder inte riktigt önskar den ansträngningen. De protesterar även nu, men det ignorerar jag så att det sjunger om det! För ut och röra på mig bör jag. Då mår jag ju allra bäst. Efter en vecka med jobb. Efter en dag i centrum av en underbar grupp med elever. Då behöver jag min stavgång i ett lite högre tempo. Jag behöver känna svetten rinna efter ryggen. Jag behöver vinden mot kinden. Jag behöver höra fågelsången bryta tystnaden i skogen.

I kväll luktade skogen magiskt gott. I kväll sken solen extra vackert mot ängen. I kväll tedde sig den ensamma tranan smått magisk. Nära på trollsk i sin gång på den gröna äng. Vars gräs just väckts till liv.

Nu återvänder livet i naturen. Nu känner jag energin flöda i min kropp. Nu orkar jag gå för fullt!

Kram Anna

One thought on “Skogspromenader

Kommentera

