Lite skit under naglarna

Ni som varit med ett tag. Ni vet att jag har varit ägare av ett stort hus. Ni vet att jag har haft en trädgård. Ni vet att jag haft ett växthus. (Två för att vara absolut korrekt med tanke på att jag även hade ett i Kåge.) Jag har odlat och sjåat. Jag har handlat och köpt tillbehör. Jag har tyckt att det varit skoj.

Men i en lägenhet är tillgången till rabatter begränsat. I fjol hade jag bestämt mig för att göra… Nada. Jag skulle bara njuta av sommaren på ett helt annat plan än liggandes i rabatter och dra ogräs. Utan att kratta och förbereda en blomstrande sommar.

Denna vår krattar jag. Denna vår sjåar jag. Denna vår är jag i buskar och sliter ut gamla döda grenar. Denna vår stövlar jag i rabatter. Denna vår får jag lite skit under naglarna. Det är skönt att kunna vara ute i stället för att sitta inne. Det är härligt att i vårsolen få tillbringa timme efter timme utomhus. Speciellt när man vet att det ger nåt.

Jag vet att jag egentligen mår gott att ha något att göra. Vet att det är en skön känsla att titta ut och se resultatet av dagens vedermödor. Så när halsen känns tjock och ryggen ömmar. När jag lägger handen på sonens febervarma panna vid nattning. När jag styr dottern, dansande blindbockslekande, fram till sängen. Då passar jag på att kika ut. Titta på mina numer tvättade och spritade händer och inser. Det är skönt med lite skit under naglarna… ❤

Kram Anna

One thought on “Lite skit under naglarna

  1. Det är så rogivande att arbeta i trädgården, att finna odlarlycka och att plocka de där dumma maskroserna som hela tiden poppar upp.
    Så…jag förstår dig hjärtat.
    Kramar

Kommentera

