Pussar, kramar och jagälskardig

Jag vet att jag är en person som valt den fysiska beröringen som belöning. Kramarna har förmedlats i avsked, glädjande möten, i ömma kärleksbedyranden, tårfyllda känslodelningar och stärkande ryggdunkningar. Det är helt enkelt jag. Ett sätt att visa att jag bryr mig. Ett sätt att förklara för den omfamnade att jag reagerar. Att jag inte är känslokall på något vis.

Det är något jag har förmedlat till mina barn. I mitt hem har min famn varit öppen för barnen. Att det märks på både son och dotter att de har krambehov när vi är i närheten av varandra. Att mysa en stund i soffan eller i sängen innan vi säger godnatt. Det är ett bra sätt att varva ner på. Tycker jag personligen. Vet att det finns fler som är av samma åsikt. Vet att det har funnits tusental som sagt samma sak. Men jag säger det igen. Vi behöver alla kramar.

Inte att förglömma pussarna. Även om barnen håller på att bli stora behövs en liten puss emellanåt. Även en liten kindpuss räknas som puss.

De tre orden som ramlar över mina läppar. Jagälskardig. Min prinsessa. Min prins. Mina finastefina. De har fått höra detta om och om igen. Hon vickar lätt på huvudet och svarar att hon älskar mig oändligt. Sonen tar på sig den klokaset minen och svarar att han älskar mig minst lika mycket som jag gjorde förra gången.

Sen har jag insett att det finns relationer som inte behöver orden för att veta vad den andre tycker. Att orden kanske uttalas vid ett tillfälle och kommer enbart förstärkas vid nån enstaka gång. Att dessa ord då kan kännas ack så starka. Men jag tittar djupt in i mina barns ögon och fortsätter nöta in mina känslor i deras värld.

Jagälskardig. Du är underbar. Ni är mitt allt.

Ser dem i ögonen och försöker inpränta mina känslor via en telepatisk länk som jag enbart drömmer om. Jag skickar:

Pussar, kramar och jagälskardig.

Kram Anna

One thought on “Pussar, kramar och jagälskardig

  1. Du är mitt underbara…men det vet du ju redan:)
    Blir inte så mycket till svar nu för tiden;).
    Här väntas stora dottern hem till min stor lycka. Jag älskar dig är det finaste man kan säga till en annan människa, det är stort magiskt stort.
    Kramar av mitt hela hjärta

Kommentera

