En ny start

En känsla. En härlig och underbar känsla. Att ha känslan av något nytt. Att se något annorlunda. Att fysiskt beröra något speciellt.

Jo jag har fått min dator återuppväckt. För inte har den varit en av de mest aktiva under den senaste tiden. Den har verkligen legat på latsidan. Den har varit riktigt seg och trött. Tänk att min son förstod riktigt tidigt att det var dags för en ny burk. Att mammas flitiga fingrar behöver några nya utmaningar. Men den något tyngre sidan sade nej. Den med plånboken.

Det var då dags att sätta sig ner och fundera ut en ny plan. Att via problemlösningarnas moder försöka finna ännu en genväg till en nästanperfektochtillfredsställandeprodukt. Allt för att få en snabbare och säkrare liten vän. En vän till familjen. En vän till ensamma kvällar. En vän till arbetstimmar. En vän till spel. En vän att lita på.

Det är bara att tacka och ta emot. För nu sitter jag vid min nygamla laptop. Låter mina vana fingrar valsa efter att ha startat upp min förtrogne kompis på ett ack så mycket snabbare sätt. Det är spännande med något nytt. Det är roligt att få leka sig fram för att hitta nya knappar. Nu kommer bara frågan. Hur kommer det att gå när den lille sonen i familjen kommer på att det inte blev en ny kompis? Hur kommer det att gå när den lilla dottern ska försöka finna något nödvändigt?

För det är en ny start. Det är något att lära sig. Om än det bara är en dator. Om än att det bara är en nystartad dator och inte en spritterny. Men alla behöver vi reboot och det ser jag som något härligt. Ursäktar bara mig själv en stund. För nu ska jag sätta mig ner och leka lite med min vän. Min vän laptopen… För vem vet vad jag hittar för fängslande program jag fått på halsen! 😀

Kram Anna

One thought on “En ny start

  1. Hejsan!
    Hur mås det hos dig? Här har vi vår, det riktigt spritter i kroppen:). Här ska det påskpysslas lite…det får mest bli vitt:)
    Snart har du påsklov misstänker jag, härligt.
    Må gott hjärtat

Kommentera

