Inspirationsvälmående

Jag anar att det kommer komma ord. Sprudlande. Kanske det blir här. Kanske det blir där. Kanske det blir i den lilla röda boken. Men jag kan meddela att ett inspirationsvälmående är på ingående och det befinner sig stadigt svävande över min tillvaro.

Anar att mina energinivåer kommer att fyllas på i vårvintersolen. Bara jag hinner var ute och avnjuta dess värme och vitaminfyllda strålar.

Känner att efterlängtade stunder kommer få mitt medvetande att blomma. Bara de stunderna återfinns fyllda med näringstillfällen.

Önskar att de hälsosamma ögonblicken multipliceras. Bara dessa ögonblick kan sorteras in i ett gott välmående kategori.

När jag sen tittar tillbaka på en tid där allt vänds upp och ner. Där höger förvandlas till vänster. Där känslostormar kan påannonseras via sms. Där mörker övergår mot ljus. Där spänningen stiger med hjälp av batteriladdare. Där utladdningar finner nya utrymmen. Där jobb görs färdig med prestationshastighet för att fritiden inte ska inskränkas.

För mitt i min inspirationsvälmående finns min lilla familj. Barnen och jag. De härliga ungarna som jag önskar all lycka. Men det betyder ju bara fler tillfällen till glädje och minnen. Minnen vi skapar tillsammans. Minnen vi kommer prata om när vi sitter runt köksbordet i en helt annan tid. I en helt annan värld.

Men jag rycker ut en söndag ur den minneskortleken. En söndag med ett första möte av en solvägg. I en del av världen jag aldrig besökt förut. Där spirade ett inspirationsvälmående. Där skapades ett intresse för kommande årstider. Där fann jag ett spännande lugn med kombinationen av lyxig enkelhet.

Behöver inte mer. För att de poetiska fingrarna ska börja valsa. Eller den glödande pennan ska vässas. För när hjärtat bultar så återfinner jag mig i ett inspirationsvälmående…

Kram Anna

One thought on “Inspirationsvälmående

  1. Hmm, jag håller med dig…hur ska man hinna:).
    Härligt att höra ifrån dig och se att du finns här. Dagarna rullar på…och sen blir det inte mycket mer;).
    Nu har en kråka byggt bo i vårt träd så nu är det fågelbobekämpning som gäller.

    Var rädd om dig vännen. Njut av livet…det gör jag:)
    Kramar i mängder

Kommentera

