Hjärtehelare…

Sitter med ett hjärta som blöder
Droppe för droppe
Inte för att jag är ledsen
Inte för att det är en hemsk upplevelse
Att hjärtat blöder är ett tecken på att jag lever
Att hjärtat blöder ser jag som något positivt
Jag ser dig gå
Lämnar mig ensam vid min dörr
Lämnar mitt bultande, levande hjärta
Att sakta börja sippra sitt röda guld
Jag lever
Jag mår bra
Men mår gott när du är i min närhet
Får mig att blomma
Får mig att lappa ihop det sakta droppande hjärtat…
Om än för några timmar…
Det räcker
För att klara mitt blödande hjärta
Fram tills du plåstrar om det ännu en gång…
Min hjärtehelare…

Kram Anna

Kommentera

