Egentid…

Visst låter det fantastiskt? Att få ha en stund för sig själv. Att bara få rå om sitt ego. I en vardag där stressen äts tillsammans med sallad. Där omgivningen får ta del av den energi som skapats under nattens varma täcke.

Jag är personen som gärna är i ett rum fyllt med människor. Jag är en otroligt social person som gärna umgås med andra. Jag är en person som med kärlek delar med mig till de mina. Sån är jag. Oftast.

För när jag kommer hem till en tom lägenhet. När jag känner tystnadens tätskick smeka mitt sinne. När jag vältrar mig i mitt egoistiska tidsutrymme. Då mår jag gott. Jag laddar batterierna. Jag söker tillbaka till energins kärna. Jag mår gott. I min egentid. För en stund.

För jag måste bekänna. Energin behöver hjälp att inneslutas. Batterierna behöver faktiskt stöd av en batteriladdare emellanåt. För inte skulle det kännas dumt. Inte dumt alls. Att kunna ha en egen laddare. Nån som man kan skapa en duett i egentid. Nynna sig fram till den synfoni jag har längtat efter…

Men vem vet… Tänk om jag finner en bra energigivare.. Tänk om det finns den efterlängtade spänningen.. Tänk om min önskelista kunde skrivas ner och uppfyllas..

En batteriladdare, tack..
Behöver inte vara perfekt.
Önskas vara tillgänglig när energin har sjunkit.
Önskas när temperaturen är låg.
Ska gärna vara mobil och bilkompatibel för att inte skapa problem under resans gång.

Undrar om man kan finna en på Blocket? 😉 För behovet av enstaka egentidstillfällen minskas ju markant när man har en egen batteriladdare…

Kram Anna

Kommentera

