Tillbaka!

Jepp! Jag är här! Jag har haft ett fantastiskt bra lov tillsammans med de små. De små som håller på att bli lite större. I alla fall lite större än vad de var förra året.

I fjol var vi i Malå under hela sportlovet. Tacksamma över att morfars skapade en ickeförglömlig semester utomlands. Vår husvagnsvecka ville vi så gärna återuppleva. Men vi visste ju att husvagnens ägare befann sig i vår närhet. Efter en liten sväng vid morfars bord så viskade en liten fågel i mitt öra att det fanns ledig stund under veckan. Alltså att under tre dygn skulle husvagnen vara tillgänglig för min lilla familj! Det var goda nyheter. Dessa goda nyheter mottogs och genomfördes. Nästan till fullo. För vi hade bara möjlighet att befinna oss på slalomskidornas palats under två dygn. 🙂

Tänk att det kan kännas så avslappnat och finna lugnet på en helt annan plats än i lägenheten. För nog kan jag finna rätt rytm hemma. Men att byta miljö får mig att se andra möjligheter än att städa och plocka bort. Såna guldkorn ska bevaras! Såna guldkorn ska lyftas!

Vet att jag hade bestämt mig att vi skulle få njuta av detta lov. Att vi skulle ha både trevligt utan stress. Mitt mål blev därför att vi skulle finna något att göra tillsammans varje dag. Men att försöka begränsa oss till en sak.

Vi valde simhallen, slalom, bowling, biblioteket, elitseriehockeymatch, skidäventyr, dansträning samt pulkabacke… Och jo. Vi hade lugn och ro mellan varven. Vi lyckades att nå målet att ta en sysselsättning per dag… hela vägen fram till lördagen… Då blev det lite pressat schema… :S

Idag var jag även tillbaka på jobbet. Måste faktiskt bekänna att jag efter en hel vecka med mina barn inte tänkt på jobbet en enda gång. Så när jag satte mig vid datorn. På min arbetsplats. På morgonen. Så försökte jag verkligen att starta igång arbetsmotorn. Det gick. Efter många om och men. 😉

Tillbaka. Tillbaka till vardagen. Tillbaka till mina elever.

Kram Anna

One thought on “Tillbaka!

Kommentera

