En liten stig

Flanerar på min väg
Den raka och förutsägbara
Kikar mig omkring
Ser alltid det samma
Strosar vidare
Dagarna transformeras till veckor
Mina aktiveringskoder är de samma
Det hände vid ett obevakat ögonblick
Min blick fastnade
Vid en skogsglänta
Uppenbarelsen var magisk
En liten stig
Vid kanten
Finns äventyret
Jag lovar och svär
Beredd kommer jag aldrig bli
Tillräckligt modig
Att våga leva
Tillräckligt modig
Att våga chansa
Så jag väljer
Väljer att följa
En liten stig

Kram Anna

Kommentera

