Festernas hus…

Vet att ha barnen varannan vecka får viss påverkan av nöje. Att det blir förpassat till de helgen när man inte har barnen. För när man umgås med darlingsen så nöjer jag mig med deras närvaro. Att finnas där och vara delaktig är otroligt viktigt för mig och för många andra separerade föräldrar.

Men när jag då har valt att träffa mina väninnor för en trevlig kväll. Då har vi haft riktigt skoj. Vi kan ha varit lite stojiga men inte allvarligt högljudda. Tror jag…

Denna kväll erbjöd ett otroligt fint sällskap av barnens morfar med familj. Vi åt gott. Hade trevligt i varandras sällskap. Men vi var såååå städade och de passade på att smyga sig hem i 16 graders kyla innan omröstningen på Melodifestivalen. Då lyckades jag styra om åttaåringens intentioner om att få se HELA mello till att acceptera att se vem som ”vann” kvällens delfinal. Hon styrdes dock villigt i säng och efter en varm kram så var det godnatt!

Sonen hamnade i min famn och vi satt och såg slutet och början på en film. Då startade festernas fest under oss. Det hurras och skriks. För nu är det inflyttningsfest nr 3 i huset sen nyår. Jag var först ut. Det var nog taktiskt eftersom min gamla lägenhet var tom och i den under höll paret på att flytta ut. Så vi var mer eller mindre ensamma i huset. Fest nr 2 påannonserade på ett mycket bra sätt och vi var förberedda på att vi skulle höra av dem. Jag hade lovat att höra av mig om vi blev störda. Men den festen var otroligt städad och vi hörde bara av dem i hallen när de återvände på natten. Inga klagomål alls.

Nu är det dags för fest nr 3. De har flyttat in under oss. De har verkligen fest. Det är nu jag känner mig gammal. Det är nu jag sitter och håller tillbaka. För när klockan närmar sig 23 kommer jag att be dem dämpa sig. Men jag hoppas att sonen hinner somna innan dess. För hans ögon stod verkligen i kors…

Så nu tackar jag för ordet. Här är Skrivanne direkt från Festernas hus. Med förhoppning om ett lyckligt och dämpat slut!

Kram Anna

Kommentera

