Kaffe på kvällen

Mit kaffeintag kan minskas. Helt klart! Vilket jag lyckades med under den ledighet som följde efter julen. Jag började ju till och med att inta te. Något jag  aldrig varit en storbrukare av. Jag har aldrig tidigare funnit denna dryck på något sätt tilltalande. Men efter julen så började jag dricka Forest fruit på kvällarna. För jag vet… Ingen kaffe på kvällen. Allt för att jag ska kunna sova gott på natten.

Detta ledde till att jag tog till denna dryck när jag frös. Te på kvällskvisten till en smörgås. Te på morgonen. Till slut hade jag minskat mitt kaffeintag till en kopp per dag…

Det ändrades när jag återigen började jobba. Tillbaka till brottsplatsen så att säga. Det blir både en och två koppar. Jo det blir nog även tre och fyra innan jag har hunnit hem. Men sen räcker det. Brygger sällan kaffe hemma. Förutom på helgerna förstås.

I kväll var ett undantag. Förberedelser inför morgondagens K-tidsfika med arbetslaget hemma hos mig. Det kräver lite nytt fikabröd. Detta får mig att brygga kaffe till de chokladbollar som dottern har bestämt att vi tillsammans ska baka. De droppar som blev över slank ner. Och då var jag igång. Det bakades, städades undan, mammapedagogades, skjutsades och pratades. Tänk vad man kan vara alert även kvällstid. Men det krävdes en droppe av det svarta för att skapa den energi jag haft i kväll…

Kram Anna

One thought on “Kaffe på kvällen

  1. Hej min guldklimp!
    gissa om jag har dåligt samvete…ja, det har jag. Jag hinner liksom inget och jag är så trött när jag kommer hem och det händer så mycket varje dag så hur ska man liksom hinna med…:)

    Kaffe bara älskar jag så det tror jag bara gör oss gott! Caffe latte, Mmmm så gott….fast det ger degbulle på magen;).

    Har du det bra annars med allting:)Du vet vad jag menar.

    Varmaste kramarna
    p.s jag ska på MR snart.

Kommentera

