Ett liv

Vad händer? Vad sker? Inga inlägg på över en vecka? Är jag sjuk? Hur mår jag egentligen? Frågorna är hur många som helst. Svaren äger ju egentligen bara jag.

Men jag har ju lovat min kära kollega, med ett nytt liv, att faktiskt hjälpa till att hålla henne informerad. För visst har jag ett liv. Mitt liv! Det är både ett liv med fullt upp på jobb och många händelser på en mer privat nivå. Mest av postiv karaktär. Faktiskt! 🙂

För med fullt upp på jobbet så innebär det att jag har fått äran att få fem nya elever! Att välkomna dessa barn så att de ska känna att de är trygga. Att lära alla de nya rutinerna. Det tar på att tänka både före och efter, under och över. Det är självklart både spännande och trevligt!

Som ni förstår så händer det mycket. Därav min frånvaro. För när jag väl kommer hem så fortsätter jobbet. När jag inte har barnen så har jag ju oftast planerat in möten eller annat.

Så även för er som inte trodde det. Jag har ett liv. Ett liv utanför cyberspace. Det lockar och det drar. Det får mitt fokus att centreras mot något annat.

Men jag mår bra! Otroligt otroligt bra! Jag och Min Sjukdom verkar ha funnit nån sorts balans. Jag är verkligen MSfrisk just nu. Jo så där frisk att jag vaknar på morgonen med ett leende. Tar utmaningar med ett stilla lugn och ett analyserande för att sen fokusera på problemlösningen. Finner vänner IRL och njuter av en tillvaro där kroppen fungerar och kittlingarna i magen inte är ett symptom. Peppar peppar! Det är tur att jag inte säger det högt. Bara håller det tyst här på bloggen. Då stannar det i mina funderingar. Så att inte det jinxar mitt liv!

För jag har ett liv. Ett fantastiskt liv. Men både händelser och trevligheter. Jag hoppas på en fortsättning. En trevlig sådan! För med livet kan man ju aldrig veta. 🙂 Tack och lov! Men jag fortsätter hoppas!

Kram Anna

One thought on “Ett liv

  1. Det låter onekligen som om du har det riktigt bra just nu. Sug på den karamellen så länge det bara går.

    Kram

Kommentera

