Den första dagen på året

110101 eller 1/1-11

Det måste vara något speciellt! Jag som söker mönster och matematiska hemligheter. Visst förstår ni att det måste vara en superspeciellt dag med alla dessa ettor.

Så vad har jag gjort då? Jag har diskuterat och myst med barnen. Varit ute en sväng. Gått till morfars. Pratat och tjattrat med min F.

Att sen landa i soffan. Under filten och se fram emot en film kväll. Bli avbrutna och erbjudna en brädspelkväll hos MoM. Sparka dit. Spela. Förlora. Sparka hem. Glassmys. Filmkväll under filten i soffan. Natta barnen.

Allt i harmoni med lite hosta och en hiskelig sårig hals. Ja sen innebär 110101 att det är en lördag. Tack och lov att sonen har ett fantastiskt avtryckarfinger. Avonexsprutan var lite sen i kväll, men väl inne i benet så ska interferonet flyta runt. Precis som det sig bör.

Hostmedicinen är svald. Bara att bädda ner sig. Invänta 110102. När barnen kryper in under täcket. Vakna tillsammans i den nya bäddsoffan. Det är en bra start. Även på hela 2011. För det gjorde vi i morse. Den första dagen på året!

Kram Anna

2 thoughts on “Den första dagen på året

  1. Hej hjärtat!
    Jag är här inne en sväng men det blir inte lika ofta nu…det är så mycket annat som lockar på uppmärksamhet just nu.
    Jag saknar dig med och dina vackra inlägg. Du är så duktig.
    Ta hand om dig och barnen och bort med förkylningen fortfort. Trivs du in nya lya? Härligt kan jag tänka mig:).

    Varma kramar till dig hjärtat

Kommentera

