Locka och dra

Sitter i min vrå
Den egoistiska tryggheten
Vet att jag är på väg
Att lockas och dras ut
Ut i verkligheten
För nyfikenheten
För mänskligheten
För saknaden
Nu lider det brist på 
En viktig ingrediens
Modet
Kuraget att ta steget
Klivet ut ur tryggheten
Lyfta blicken
Titta upp och möta
Det som lockar
Det som drar
Det som kräver orden
Det som erfodrar
Vad jag för tillfället saknar
Vad jag för stunden laddar
Vad jag för ögonblicket önskar
För jag anar att du finns
Anar din uppenbarelse
Du lockar
Du drar
Mig
Ut ur min vår

Kram Anna

Kommentera

