Juldagspromenad

Detta bildspel kräver JavaScript.

Att vakna upp själv i min trea. Att ligga och dra sig. Det är både lyx och plågeri. För visst längtar jag efter mina darlings kramar och pussar en morgon som denna.

Satt och myste under min yllefilt. Den som morfar vävde en gång i tiden. Den värmde så gott. Kikade hur kallt det var ute. Ute i det vackra vädret. Minus 20. Brrrr. Jag kröp in under filten och tryckte en stund. Tills jag insåg att det var idag det var dags. Dags att passa på att dokumentera allt det vackra. För vi har ett helt underbart vitt täcke med snö. Så där fluffigt och sockervadds liknande. Detta tack vare att det snöat när det varit mycket kallt.

Jag ryckte upp mig. Klädde mig för kung och fosterland. Nya yllesjalen. Mössa och vantar. Dubbla lager under täckkläderna. Jaktbootsen. Sen kameran i väskan på ryggen. Sen ut.

Väl ute så upptäckte jag att det var helt vindstilla. Det blev en fantastisk promenad.

God fortsättning!

Kram Anna

3 thoughts on “Juldagspromenad

  1. Vilka underbara bilder! Det är något som slår mig då och då- att vi bor så fantatiskt vackert till här uppe i norr. Skulle inte byta ut det för allt i världen!

    Kram,
    Å

  2. Fantastiskt vackra bilder. Till och med jag, som avskyr vintern, tycker att den ser mycket inbjudande ut på dina fina bilder.

    Kram o god fortsättning!

Kommentera

