Materialistisk lycka

Åh jag vet att jag egentligen inte är nån riktig materialist. Jag klarar mig bra med min trea och dess saker. Men de senaste veckorna har jag varit en riktig materialist.

Ny televisionsapparat. Inköp av bäddsoffa som passar som en smäck.

Vad händer då i kväll då? Jo jag sätter mig ner och beställer en bokhylla, en byrå, två avlastningbord… Ja ni märker. Har jag startat kan jag tydligen inte sluta. Tack och lov kommer julen på fredag och det borde få mitt habegär att stillas. För då borde pengarna vara slut!

Så i min stillhet hemmavid. Där sitter jag i min nya soffa. Känner en underbar materialistisk lycka. För soffan är fin! Soffan är snygg. Soffan är min! Jag är nöjd över mitt val. Ska bara rulla ut bäddmadrassen så den hinner lägga till sig innan jag ska sova i den för första gången. Annars kan jag ju se framför mig hur jag inom en sekund rullas ihop mitt i natten… Ligger och viftar med ena handen som sticker ut. Desperat försöker få tag på något som ska få mig att rulla ut igen… 😉

Så i mitt egotrippade lyckorus så söker jag julefriden i skenet av mina värmeljus…

Kram Anna

Kommentera

