Spenderbyxorna på hyllan

Nu är det dags. Att lägga spenderbyxorna på hyllan. I alla fall ett tag. För nu har jag införskaffat en hel del julklappar. Inte så att jag är helt färdig. Men så nära så nära. Har faktiskt bockat av allt utom tre julklappar. Alltså även födelsedagspresent till lillebror. Det känns skönt! Speciellt med tanke på att jag inte hade börjat i början av veckan.

När jag var färdigshoppad inne i centrum i går. Då satte jag mig i lillgolfen. Svängde ut på söder. Suckade och fortsatte mitt platt tv djungel äventyr. Visste att jag skulle bli tvungen att ta ett beslut. Visste att jag skulle vara tvungen för att få möjligheten att ta in den nya tvmöblen som suckade och började svikta under Televisionsapparaten af Enormus. Men den insikten fann jag en otroligt hjälpsam försäljare. Efter funderingarna hade böjts och bänts så stod jag med ett kvitto i handen och körde lillgolfen bakom den stora butiken. Jag fick efter lite bryderier mig in i lokalen och träffade en hjälpsam lagerarbetare. Han bar lätt ut de 42″. Jag öppnade bakdörren och hade en tanke att det skulle nog inte gå att transportera hem den stora tv:n i den lilla bilen. Men se jag hade fel. Det gick även att transportera tv:n i dess originalkartong. Väl hemma fick jag springa i trapphuset. Upp med den stora kartongen. Ner. Upp med hälften av påsarna. Ner. Upp med resten av julklappskassarna. Ner. Upp med alla livsmedelsvaror.

Visst borde det räcka med friskvård för en dag. Först springa på stan och umgås med trevligt sällskap av fina C. Sen trapphusträningen. Men icket. Jag fortsatte min intensiva excercis genom att på golvet kravla mig genom det hav av julklappspapper, tejp och icketinslagna paketen. Var inte färdig förrän sent på kvällen. Hamnade i soffan och somnade sött…

Avslutade helgen med att försöka göra klart det sista. Nu gick det inte riktigt eftersom några av affärerna var stängda. Men nu lägger jag byxorna på hyllan. Nu har ju de finastefina barnen återvänt igen och julklappsinköp får ske vid ett annat tillfälle…

Kram Anna

Kommentera

