Önskar en temposänkare

Fortsätter mitt önsketänkande. Om än bara för en liten stund. För visst finns det stunder. Såna stunder som det finns gott om i decembermånad. För nu rusar tiden mot den stora helgen JUL. Allt ska vara färdigt och klart. Alla listor ska vara avbockade och bortkastade innan den härliga julhelgen startar.

Denna vecka hann bara börja så tog den slut. Vad har jag hunnit? Inte det jag hade tänkt i alla fall. En platttvdjungeläventyrare har jag hunnit vara. Om jag har bestämt mig vad jag ska ha? Skojar du? Det måste funderas ett bra tag ännu. Det slutar väl med att jag kommer trängas bland alla andra mellandagsreafyndare. Men skulle vara bra om jag hade bestämt mig och handlat för att montera den nya ögongodiset på väggen. Den tunnare televisionsapparaten menar jag alltså.

Känner att jag behöver en lugn och ro helg med inget alls att göra. En helg när jag sitter och funderar på om världen gått under jorden. När telefonen bara väntar på att NÅN ska höra av sig. En helg när soffans famntag börjat nöta och slita på kroppen.

Känner att jag samtidigt börjar vara sällskapssjuk. Så trots att jag känner att jag behöver en temposänkare så välkomnar jag sällskap. För när kylan kryper in och man fryser under filten. När saknaden efter barnen är extra stor. Då dammar jag av önskelistan till tomten… 😉

Kram Anna

One thought on “Önskar en temposänkare

  1. En lugn och ro helg skulle vara underbart! Själv har jag shoppat julklappar i stort sett hela dagen. Och…..jag vet inte om jag törs säga det……men jag tror att jag är klar!!! Alla julklappar inhandlade!!!
    🙂

    kram,
    Å

Kommentera

