Puh…

Sitter i min ommonterade soffa. Drar fötterna upp under mig. Kryper in under filten. Tittar på värmeljusen ovan tvapparaten den gigantiska. Njuter av ljuset på soffbordet det kvadratiska. I mitt nya vardagsrum. I min nya lägenhet. Den större. Den med tre rum och kök. Nu behöver jag ta igen mig lite. Eller mycket.

Tycker att allt gått smidigt. Tack vare släkt och vänner. Efter två kvällar med promenerande mellan de två lägenheterna så kändes det i höfter och knän. Då fick jag hjälp av exmaken och M samt min kära väninna C. Männen bar alla tunga saker. Jag och C bar nära på allt som var kvar. Nära på sa jag. För visst var det kvar dagen efter. Då blev jag barnarbetardrivare. Berättade att vi skulle ta resten. Berättade att vi skulle försöka avsluta i dag.

Det gick. Jag lyckades även att stöka bort det mesta som legat efter golven. Nu ser jag faktiskt bara en flyttlåda som ska fyllas innan den ska ner i källaren. Åsså var det ju att byta förråd. DET tar jag en annan helg. DET orkar jag inte i helgen.

Det var dock tur att C var hemma hos mig på fredagkvällen. För vi lyfte ner tvapparaten den gigantiska. För den höll på att totalkrascha den nyinköpta tvmöbeln. Bara in med den gamla och inse att det blir ett tidigarelagt inköp av en platt tv. Typ i morgon. Så får sonen ärva tvapparaten den gigantiska. Så får dottern den lilla. Så blir alla nöjda och glada.

Så nu ska jag försöka finna min energi här i soffan. För den behöver jag i morgon.

Kram Anna

Nu

One thought on “Puh…

  1. Oj, vad tiden går fort. Jag tycker det var nyss du berättade att du skulle flytta! Hoppas att ni trivs, det gör ni säkert!! 🙂

    Kram,
    Å (den sedan länge osynliga)

Kommentera

