Nu har startskottet gått…

Frågade mina elever i morse vad det var för speciell dag idag… Gissa vad jag fick för svar… Nej… Inte…

Det är idag du flyttar…

Jag skrattade och sa att det var så, men att jag tänkte på något annat. Då kom det svar jag trodde skulle komma allra först. Att det var den första december och att det var första dagen adventskalendern visades på tv.

Det är verkligen en speciell förberedelse inför denna jul. Det är speciellt både på jobb och hemmavid. Jämför jag med fjolårets premiärjul i lägenhet så är den mer hektisk. Där pyntningen är uppsjuten till helgen.

Jo jag ska bekänna. Jag och barnen har påbörjat bärandet. Vi har plockat och börjat att sortera in i vilka saker ska till vardera rum. Det står travvis med böcker och leksaker efter väggarna eftersom möblerna kommer att bäras på fredag. Barnen skyndade sig ner i källaren för att hämta upp den kartong där deras julsaker fanns. De har ställt fram dem och är så nöjda. Själv behöver jag en mängd med kontakter samt elkabel. Det är lite trist att se stjärnorna hänga utan att de lyser. Jag hängde upp julgardinerna i köket och i vardagsrummet. Men det kommer mera… nu börjar även jag känna av julstämningen…

För nu har startskottet gått… För många… Idag var en stor dag för många barn. Öppna den första luckan. Idag var det en stor dag för min lilla familj. Att barnen glädjs åt att få varsitt rum behöver jag inte understryka. Jag ser glöden i ögonen när de går in i sina rum och har möjligheten till privat område. Vi som har levt så tätt ihop under mer än ett år. De behöver detta. I dag var startskottet för ett nytt steg…

Kram Anna

Kommentera

