Oj redan…

Sitter och förbereder kvällens arbete… Förberedelse för morgondagens utvecklingssamtal. Rättning. Mejlkontakter. Nyhetsbrevsskrivande om veckan. Mitt i min förberedelse så slår det mig. Jag ska flytta nästa vecka. Jag borde nog bli stressad. Jag borde nog ha häcken full av planer.

Vad händer då? Jo planerna tar över hand. Jag ringer min älskade far och ber honom om hjälp. Jag får uppmaningen att kolla några saker. Ringer exmaken som visar sig ska förbi IKEA inom snar framtid.

Detta leder till att jag finner mig själv sitta och skriva ner allt jag behöver från Haparanda. Det var både byråer, soffbord, mattor, bokhyllor, skrivbordsstolar…

Med en rejälshoppinglista. Lovar att det är helt utan allt småköp man brukar gå och plocka på sig. Med den på ena sidan så börjar jag så sakteliga inse att jag inte ens har påbörjat att göra mitt dagsjobb än. Det var bara att ringa till kollegan min. För inte hade jag, i stressen, kommit ihåg att ta med lappen med alla komihåg.

Efter ett kort och intensivt nyhetsbrev så ringer telefonen och det visar sig att jag ska köra lillgolfen söderöver på lördag. Detta för att införskaffa både slalomskidor och pjäxor till sonen! De växer ju så att det knakar de små. För en billigare peng än att köpa nya… En fjärde del faktiskt… Då kan jag köra till Umeå och göra stan tillsammans med en god vän som precis hade smsat att hon inte hade något att göra denna helg! En superduperlördag! 🙂

Så jo! Oj redan! Vi flyttar nästa vecka. Redan på onsdag kommer jag att följa med på besiktningen. På kvällen börjar jag att bära saker tillsammans med barnen. Det fortsätter vi med på torsdag. På lördag dyker goa vänner upp och hjälper mig att både fortsätta bära saker men framförallt bära möbler. Det fixar jag inte med mina små muskler. På lördag kommer pappa med fru och ska hjälpa till. Me like! Me like a lot! ❤

För det blir ingen första advent i år. Inte i pyntning i alla fall. Det blir första december i den nya lägenheten i stället!

Så nu ser jag fram emot en lördag i Umeå. Sen tar jag itu med flyttveckan! 🙂

Kram Anna

2 thoughts on “Oj redan…

  1. Åh, du har det så hett om öronen ser jag. Jag ska berätta lite hemligheter för dig…men jag gör det på mailen:).

    Flytta: gläds åt dig massor!!
    Flytta: avvis! NOT!!
    Flytta: Positivt, JAAAA!!!
    Flytta: Kan bara bli bättre…

    Kramisar…gud va mycket roligt du har på G.

Kommentera

