Adressändring

Hihi… Skrattar tyst inombords vid min dator. Plötsligt sipprar det ut… Sonen tittar frågande upp. Jag skakar bara lätt på huvudet. För hur ska jag kunna förklara den datasituation som uppstått. För det handlar om data. Inte dator.

Har funnit Skatteverket.se. Har loggat in med min BankID. Jag ser att det är jag som bor i min lägenhet på min adress. Tillsammans med mina två barn. När jag ska flytta hela min lilla familj så påminner den först mig om att det finns en vårdnadshavare som inte bor på samma adress. Helt ok! Den påminner mig om att jag inte kan flytta utan att den andre vårdnadshavaren blir varslad genom ett brev. Helt ok! Exmaken vet att jag ska flytta! Ingen fara där. Bara en kort nick från min sida.

Nästa steg ska jag fylla i adress med nästa lägenhetsnummer. Det skiljer alltså ett ental i det nummer jag flyttar till. Resten är samma siffror. Samma gata. Detta uppmärksammar denna hemsida. 🙂 Den funderar om jag verkligen har fyllt i rätt. Den funderar detta eftersom jag bor på denna adress redan idag. Behöver man flytta när man redan bor på denna adress? Sen tycker den även att jag ska kontrollera lägenhetsnumret. För det kunde ju inte riktigt vara rätt ifyllt. Så jag kontrollerar det. Skriver det igen bara för att vara extra säker. Sen skickar jag iväg min flyttanmälan.

Då kommer nästa uppmaning jag ler åt. Behöver jag nån postförsändelse? 🙂 När jag behåller samma postlåda? Nja… Tror nog att jag klarar mig bra…

Så det är med ett leende jag har skickat iväg bekräftelsen på att jag faktiskt ska flytta några meter! 😀

Kram Anna

One thought on “Adressändring

Kommentera

