Underbara vardag

Visst är det så. Att alla dagar är en del av livet. Att det är lätt att glömmas bort. Det finns dagar som känns lättare än andra. Att det känns som om vissa dagar inte skulle ta slut för man vill att de ska fortsätta i all evighet. När man är så där sagolikt lycklig.

Att komma på jobbet i en iskall lillgolf. I ena handen en morotskaka bakad av en underbar dotter. Mötas av glada åttaåringar där livet rullar på och uppskattas. Där kylan har fått termometern att stanna under15. Nära 20. Minus. Att få klä på sig de varma täckbyxorna. Den varmaste jackan. Mössa och vantar inte att förglömma.

Träffade på barn med underbart röda kinder. Leendes springa uppför de (enligt våra mått mätt) små snöhögarna med en madrass slängandes bakom dem. Att se hur de finner nya lekkamrater bland snöhögarna och snökojorna. Det är min underbara vardag.

Visst kommer det finnas vardagar när det känns tungt. Visst kommer det finnas vardagar som aldrig kommer att ta slut. Även  när man ber dem göra det. Men då vet jag. Att nästa dag kommer att bli bättre. Att nästa dag finns de underbara stunderna. Att nästa dag finns vardagen den underbara.

Idag har den varit underbar. Idag fanns stunderna där jag ville jubla. Berättar förstås för mina elever hur fantastiska de är. Hur stolt jag är över dem. De är en stor del av min underbara vardag.

Idag har jag fått kvalitetstid med sonen. Såna stunder vårdar jag ömt. Det är sällan det händer. När han sitter och bläddrar bland de gamla fotoalbumen. Letar sig själv. Inser att det var RIKTIGT gamla album. För det var när jag var liten. Det var när jag gick på Ostviksskolan. Det var när jag gick på Byskeskolan. Det var när jag gick på Kaplanskolan. På stenåldern… 😉 Det var en underbar vardag.

Kram Anna

Kommentera

