Mitt i allt…

Tänder ett ljus. Tänder ett till. Mitt i allt… För denna stund behöver jag. När tystnaden störs av ett mediebrus i bakgrunden.

Sitter och ser på dessa ljus. Hur de sakta smälter paraffinet. Hur de slukar syret i omgivningen. Mitt i allt…

Sitter och känner hur jag mår. Hur min kropp beter sig. För mitt i allt jobb finns en människa. Som behöver ett ljus att betrakta. Mitt i allt…

Sitter och ser hur ett ljus sakta falnar. Hur eldens omfång minskar. Hur glöden tar över. Tills det sakta kyls ner och mörkret tar över.

Systerelden fortsätter brinna. Systerelden fortsätter värma. Även om den käraste har falnat och dött… Mitt i allt…

För mitt i allt behövs den lugna stunden. Sittandes och minimeditera vid de två ljusen… Mitt i allt…

Kram Anna

3 thoughts on “Mitt i allt…

  1. Hej mitt hjärta!
    Jag är här…men du vet att just nu är det massor av saker som pockar på mig. Jag ska ta mig tid att läsa din blogg här och nu.
    Jag hoppas allt är bra med dig vännen!
    Varm bamse kram

Kommentera

