Åren tickar

Att åren försvinner. Rusar. Jag hinner ibland inte riktigt med. Sitter och önskar att allt kunde sakta ner. Några snäpp. Idag finns en tanke. Idag existerar den pulserande. Att minnet alltid finns inom mig. Att minnet aldrig dör. Det vet du…

Att vi alltid kommer att minnas dig. Att sorgen finns. Om än något lindrigare. Det har ju gått nio år…

Att sitta och titta på ditt foto. Det foto där du stolt håller upp mig. Att sitta och betrakta. Försöka efterfölja. Varje linje. Varje skugga. Det är verkligen ett sätt att bearbeta. Att återskapa minnesbilden. Att påminna mig om ditt ansikte. Det får även luktminnet att vakna. Det får min hud att minnas dina händer.

Vet att jag är en riktig amatör. Vet att det inte är något jag gjort tidigare. Vet att jag avslöjar en helt ny sida. Men mamma… Det hjälper mig… För det lyfter mina tankar. Det lättar mitt hjärta. Det får mig att att prestera efter prestationsångesten. För som vanligt så är jag den tyngsta och första kritikern…

Men mamma… Jag kommer alltid att minnas dig… Med värme i hjärtat…

Kram Anna

One thought on “Åren tickar

  1. Underbar, underbar bild! Man ser kärleken i hennes ansikte när hon tittar på dig.

    Jag tror minsann att du har en talang till (förutom dikterna alltså) 🙂

    Kram,
    Å

Kommentera

