Happy happy!

Fredag! Happy!

Ladies Night! Happy!

Skollov för barnen! Happy!

Men det jag känner mig mest nöjd med är… *trumvirvel*

Jag har fått ett samtal från min hyresvärd. Det kommer att bli ledigt en trea!! Jag och mina smådarlings ska flytta!! För jag kallar det att flytta trots att det inte är mer än 10 meter! För den trea som blir ledig den första februari nästa år är grannens. Det är bara att bära alla möbler längs korridoren in till nästa lägenhet. Det känns helt underbart!

För nu får barnen varsitt rum. Det de har längtat efter längre än ett år. De ska få varsitt rum att kunna stänga in sig i. När de behöver få vara ifred. När de behöver känna lugnet. När de behöver stillheten. När de behöver den privata zonen.

Nu kommer den möjligheten att finnas! Nu kommer allt ordna sig! Inte för att jag har vantrivts. Inte för att jag känner att det har varit alltför trångt. Det har verkligen gått bra. Men jag har även vetat att detta varit min lägenhet där jag fått landa. Jag har vetat att jag varit på väg. Nu blev vägen underbart kort. För visst känns det underbart att bara stånkandes bära de korta metrarna. Visst känns det underbart att jag kan stanna kvar i byn. För barnens skull. De får behålla alla kompisarna. För jag vet inte vad framtiden visar. För tänk om det finns någon där ute som vill dela livet med mig. Då ska jag tänka på vilken väg jag ska gå. Då. Nu stannar jag kvar i Ostvik. Nu finns möjligheten. Nu tar jag den!

Så.. Happy happy! Sååå happy! Hoppas ni får en toppen helg ni där ute!

Kram Anna

3 thoughts on “Happy happy!

  1. Grattis! Det är så roligt när det ordnar sig till det bästa! Ha en trevlig kväll på ladies night!

    kram,
    Å

Kommentera

