Okej att vara människa…

Det är helt okej att vara människa. Även med mig. Trots att jag bär runt med en diagnos. MS.

Vet att alla säger:

Jag är i alla fall frisk.

Men när man inte är frisk så blir folk lite smått förlägna när de upptäcker att jag sitter där. De ska ursäkta sina ord. För respekt. För att inte stöta sig med mig. Sen tar jag ju aldrig illa vid mig när någon är mänsklig. För det är mänskligt att klaga. Det är mänskligt att känna tacksamhet för att få vara frisk.

Men jag är ju tacksam jag med:

Tack för att jag får vara MSfrisk.

Jag är tacksam för att jag vaknar på morgonen och känner mina fötter. Jag är tacksam för att jag vaknar och min balans finns där. Att mina ben fungerar. Att min kognitiva förmåga finns.

Kommer självklart fortsätta att vara människa jag med. För visst kan jag småklaga över mensvärk, träningsvärk, huvudvärk och ömma fötter. För jag är ju människa jag med. Om än en MSfrisk människa… 🙂

Kram Anna

2 thoughts on “Okej att vara människa…

  1. Ja, tänk vilken tur vi har…du och jag att vi får må så bra som vi gör. Det är en ära:)! Samtidigt så måste vi få klaga vi har ju ändå vår sjukdom plus det andra som mensvärk, huvudvärk och lite annat.

    Jag har fått för mig att vi som är starka får mer sjukdomar….är det så tror du? Jag har ju mina 3 kroniska sjukdomar och nu en oinbjuden gäst till.

    Varmaste kramarna från mig till bara dig. Tack för att du finns.

  2. Man måste ju få utgå ifrån sig själv, både när man klagar och när man är tacksam.

    Just nu klagar jag på att jag är väldans trött och är väldigt tacksam för att det snart är höstlov! 😉

    Kram,
    Å

Kommentera

