Tacksam

Är tacksam för att jag har barn. De små liven som kretsar om mig. De som gör min morgon. De som gör min dag. De som gör min eftermiddag. De som kramar mig på kvällen.

Är tacksam att jag har ett jobb. Det jobb som får igång de små grå på morgon. Det som håller mig i gång hela dan. Det som får mig aktiv i planeringsfasen på kvällstid.

Är tacksam att jag har en lägenhet. Den lilla tvåan jag vaknar upp i. Den lilla som försöker svälja hela min lilla familj på eftermiddagen. Den lilla som lyser upp mörkret på kvällen. Den lilla som tryggt förvarar oss på natten.

Är tacksam att jag har en bil. Den lillgolfen som startar på morgonen. Den lillgolfen som lyckas att forsla mig hem på eftermiddagen efter jobbet. Den lillgolfen som forslar mig dit jag behöver på kvällen.

Är tacksam att jag har min familj. Den stora varma som finns där när helst jag behöver. Oavsett tid på dygnet. Morgon. Middag. Kväll. Natt.

Är tacksam för så mycket. Tacksamheten som är så svår att säga. I vardagen. Är tacksam för så mycket. Gäller bara att komma ihåg att tacka högt oxå…

Kram Anna

2 thoughts on “Tacksam

Kommentera

