Måndag

Alla jag hört och läst om idag. De finner att måndag är värsta dagen. Att söndagsångesten varit svår. Att vakna en måndag kan vara mycket smärtsamt jobbig och låååångsamt. Att vakna på morgonen och veta att det är en hel arbetsvecka kvar. Innan ledighet. Innan roligheter. Innan nervarvningen.

Vaknade i morse. Med ett ryck. Hade sovit som en riktig sjusovare. Satte mig upp. Kände mig laddad för ännu en vecka. Ville verkligen sätta igång med att börja beta av timmarna. Inte för att jag tycker att det är jobbigt. Utan för att det är något jag trivs med. Att bara bita tag i vardagen och låta timmarna gå.

Väckte sonen som hade tur när hans far tog med honom på sin första 3Dfilm på söndagkvällen. Ögonen var stora och orden många innan han kom i säng. De ögonen var mycket mindre när jag försiktigt rörde vid honom för att få honom att inse att tiden var inne att börja röra på sig. Det var faktiskt en morgon där dottern var snabbare på att stiga upp. Det var nästan värt ett kors i taket. För i mitt hem så brukar sonen vara snabbt uppe. Min lilla Belladonna brukar man få trixa och lirka med!

Sen blev det inte riktigt välkomnat att vi skulle promenera till barnens skola och att jag skulle fortsätta min promenad till E4:an. Många muttrande ord från dem båda. Tack och lov har jag ganska raska steg så jag hann till och med stå i 5 minuter innan min samkörning dök upp.

Att känna glädje när jag kommer jobbet är en stor fördel. Att träffa människor jag både respekterar och trivs med. Underlättar den trivseln. Gillar dessutom att ha något att bita tag i. Att få utmaningar utan att jag drunknar. Det vet jag när jag dyker upp på jobbet. En måndag. En arbetsvecka fram. Då kan jag dansa mig in på jobbet och bara bita tag i det som behöver ett bett!

Sitter nu i soffan och känner mig ganska nöjd över måndagen. Nu är det bara att lägga sig och invänta morgondagen. Då kommer nästa rad med nya sporrar…

Kram Anna

2 thoughts on “Måndag

  1. Så härligt att veckan är så lockande och att du är en liten sjusovare:)
    Jag känner mig så glad…det närmar sig vissa saker snart. Trots att jag känner mig sliten så är det bara toppen. Fixar allt just nu:)
    Sitta ned i soffan och vila lockar just nu.
    Kramar till dig hjärtat

Kommentera

