Kasta in handduken?

Tycker att oktober är otäckt lång i år. Har förstått att det är fem helger! Verkligen förstått. För jag har av dessa fem helger en kommande där jag inte har något alls inbokat. Tack och lov…

För det är intensivt i oktober. Verkligen tätt med händelser. Trevligheter. Roligheter. Möten. Glada människor. Fester. Kalas på kalas. Underbara människor.

Vet att mitt i allt trevligt så kommer denna kommande helg som ett anderum. Att få känna lugnet. Det behövs även det. För när liknande helger kommer att avlösa varandra kommer jag att leta efter händelser som ska liva upp vardagen.

Men vi vet alla att lagom är bäst. Att både finna lugnet och trevligheterna. Jag behöver både sitta i soffan och bara skriva nån liten dikt. Jag behöver lugnet tillsammans med barnen. Jag behöver de stunder då livet rusar. Jag behöver känna att mattan rycks undan mina fötter. Jag behöver både det ena och det andra för att känna mig levande. Jag behöver både ensamheten och sällskapet. Jag behöver både tystnaden och ordflödet. Jag behöver både närvaron och längtan. Jag behöver både intensiviteten och lite lagom.

Så jag tror inte att jag kastar in handduken. Trots att jag sitter med en elefanthjord i huvudet. Trots att jag känner biverkningarna som Avonexahäxa. Vilka härjar både i muskler och leder. Trots att jag känner hur förkylningen sakta kryper sig närmare. Och närmare. Och närmare.

Behåller min livlina. Behåller handduken. Ännu en kväll. För när värktabletten reagerar. Så kommer kroppen att slappna av. Då somnar jag nog fortare än jag hunnit säga ”Välkommen John Blund!”.

Kram Anna

2 thoughts on “Kasta in handduken?

  1. Var er fest toppen? Jag tycker mig läsa det:) Det sliter på att hålla igång….det märker jag med just nu.
    Biverkningar av medicinen är inte alls rolig…jag ttycker det är rätt skönt att jag inte tål min medicin:)

    Önskar dig en skön kväll.
    Kramisar

Kommentera

