Motor

Nån som har en motor till salu? Tänkte en som inte är smutsig och fylld av olja. Inte en som avger fullt med avgaser.

Behöver den när min aktivitetsnivå sakta sjunkit ner till soffläge. När omgivningen börjar att damma igen. När högen med måsten blivit på tok för hög för att jag ska kunna se bakomliggande aktiviteter.

Det är då ett måste att få igång hela aktiviteten. Bara att veta att nån är på gång brukar starta min egen. För när jag väl är igångstartad så fixar sig allt.

Idag hörde jag en vän prata om behovet av städning. Att behovet var stort. Det startade min egen motor och jag fick hela lägenheten presentabel och toaletten skinande ren! I detta fall lockades den igång av pratet om den andra lägenheten.

Så har du en motor. Energisnål. Trevlig. Går bra. Tillfredsställande förpackning. Så sväng förbi. Så lovar jag att ta mig en titt på honom… hmmm.. Den menar jag förstås! Ta en titt på den! 🙂

Kram Anna

Kommentera

