Orken tillbaka

Att känna på kvällen att jag gjort allt jag skulle. Att känna mig nöjd över min insats. Det är en belöning i sig. I alla fall för mig.

För jag peppas av att ha något att göra. Jag lyfts av att känna mig behövd. Jag finner tillfredsställelse av att sitta med ett problem och söka lösningar.

Om jag lyckas varje gång? Nej inte alls. Men lusten att försöka kommer nog aldrig att försvinna. Hoppas jag!

I går kände jag att orken var tillbaka. Att orka jobba på kvällen utan att sitta och nicka. Men ville inte bränna ljuset i bägge ändarna. Så jag beslutade mig för att lägga mig ”i tid”.

Vad händer då? Jo inte somnar jag i samma hastighet som vanligt. Utan ligger och vrider och vänder mig. Till slut tar jag boken och ligger och läser. Denna gång är det inte skönlitt. Denna gång är det en bok om Problembaserat beteende. Hur intressant som helst. Men inte ens en bok från jobbet kan få ögonen att klippa. Hade på tok för mycket ork. Tankarna började vandra. Funderingarna flödade. Fram till klockan ett..

Då bestämde jag mig för att nu fick det vara nog. Bara att nockas och försöka sova. Men det var oerhört länge sen det var så svårt att sova. Annars brukar jag ju hinna sova en stund på soffan och sen bara somna som en liten baby.

Försöken fick mig att somna. Även när jag vaknade på morgon så kände jag mig ganska utvilad. Redo. Skönt att känna att det fortfarande finns såna härliga dagar!

Kram Anna

2 thoughts on “Orken tillbaka

  1. Vad fin du är som jag nyss läst om i sån är jag. Gillar det men det vet du ju redan, eller hur?

    Roligt att läsa att du lyfts av att känna dig behövd då vi alla människor har så många olika drivkrafter.
    Varm kram till dig hjärtat

Kommentera

