Ho ho…

Ett litet försiktigt hoande från skinnsoffans hörn. Bara för att mötas av ett tomt eko. Att inse att de hemtrevliga och efterlängtade 62 kvadratmetrarna faktiskt känns riktigt tomma.

Men jag hade anat att den stora femmannafamiljen skulle efterlämna sig ett enormt tomrum. Men att det skulle kännas så påtagligt som det gör denna söndagkväll… Det känns lite sorgligt. För visst behöver jag en stunds ensamhet.

Försökte mota bort känslan. Hade fullt upp på dagen med att plocka bort. Hade fullt upp att handla och stötta en bakande son. Hade fullt upp att umgås med dottern. Blev bjuden på kaffe och kaka med ett brunt och trevligt sällskap! 🙂 Blev bjuden på söndagmiddag. Gott! Blev utbjuden på en superefterlängtad surrpromenad. Skönt och upplyftande!

Men tillslut tog alla upptågen slut. Så nu sitter jag på ändan. Hoar lite tyst. För tänk om hoandet återvänder. För att påminna mig om att syskonen är hemma. Att barnen är hos sin far. Att jag är ensam…

Den känslan är nog nyttig. För den känslan påminner mig om att uppskatta vardagen med mina älskade darlingsar. Att längta och hinna längta ett tag får mig att värdesätta de timmar och minuter jag får dela med dem.

Bara att bita ihop och lägga mig tillrätta i skinnsoffehörnet och försvinna ner i boken några timmar. För som den uppskattade gåvan jag fick av min Kretaresande farochF förtäljde:

Booklovers never go to bed… Alone

Så jag smyger mig ner i säng med en alkoholiserad kommissarie i kväll… 😉 Aldrig ensam!!

Kram Anna

2 thoughts on “Ho ho…

  1. hejsan ❤
    Läser just nu PO Nesbös Snömannen… Därav den alkoholiserade kommissarien… 😉
    Hann dock inte så långt igår… slocknade fort…
    Kram Anna

  2. Hello my girl!
    Hoppas du har det gott i soffhörnan med din bok. Vad läser du?

    Jag kom hem idag och hunden hade haft en rolig dag härinne och ätit lite av det ena och det andra…städa städa blev det.
    Nu är jag trött och vilar och tar igen mig en stund.
    Kramar till dig

Kommentera

