Att hinna allt…

Vill vara med där det händer. Vill finnas med för att kunna påverka. Vill så mycket. Men frågan är alltid om allt hinns med.

En dag som denna där centrum har varit barnen. Ungefär som vanligt alltså. Barnen i centrum. På jobbet och även hemma. Men ändå har barnen stått bredvid. I alla fall på kvällskvisten. För idag fick lillasyrran värma på korvstroganoffen och koka riset. Allt på grund av möten. Sen fick barnen njuta av höstmörkret tillsammans med kompisar. Allt på grund av efterarbetet av mötet. Men visst var det så att jag kidnappade dottern när jag insåg att filet, flingorna och JOKKdrycken var total slut. En sväng till affären mitt i allt. Mysprat och sen tillbaka. Tack och lov att lillgolfen tar mig överallt!

Nattinatti lillälsklingen. Sätta mig med veckobrevet. Oj lite mejl att svara på. Hejsan grabbarna! Trevligt att ni haft en toppenkväll. Jasså cykla tillbaka med lite saker. Jag fortsätter jobba. Finputsningen av brevet som ska publiceras i morgon. Upp med skolfotowebschemat som skulle totalrevideras pga totalirritationochfelinformationalternativtmissfårståndfrånentröttpedagog. Vem skulle ha gympa och vem skulle kunna vara här eller där? Tillslut ringde jag både ena och den andra efter jag pussat sonen och sagt godnatt till lillebror. Oj märkte aldrig att syrran gått upp. Nöter och fixar och flyttar klasser och kämpar med schemat. Efter många om och men så skickar jag återiväg den numer reviderade och omstrukturerade mallen till ett eventuellt schema för en enda veckodag men fullspäckad med grupper som ska fotograferas i grupp och även porträttfotograferas. Och ja! Jag hade totalt låst mig själv när jag hade problem med hemsidan. Visst var det enkelt när man visste var man skulle. Vet att det oftast alltid är HHfel. Det var det denna gång. Men i huvudet så gick det inte in. Då stänger man av och börjar om på nästa morgon. Det ordnade sig. Det ordnar sig även i morgon. Efter jag rättat klart mattebladen och bedömt dem. Rättat och funnit nya utmaningar till de små.

För i dag har jag hunnit allt. Tror jag. I alla fall det jag anser att jag ska hinna med. För jag måste ju försöka se det som uppnående mål. Strävansmålen ska ju vara just strävan. Disken och bortstädningen får vara uppnåendemål i morgon…

Kram Anna

Kommentera

