Dubbelt upp

Hjälper tacksamt. För när en försiktig fråga ställs så vill hela jag ställa upp. När frågan försiktigt ställdes såg jag absolut inga problem. Eventuella situationer som skulle bli kniviga ser jag ju som utmaningar. En stunds problemlösning och prioritetstänkande brukar lösa det mesta.

Nu sitter jag här. I ett stort hus. Har dubbelt upp med telningar att ha ansvar för. I en hel vecka. Ska inte klaga alls. Har ju här diskmaskin och tvättmaskin. Känner mig som en riktig prinsessa. Faktiskt. Eller i detta hus bör jag ju kanske vara drottning eftersom jag är äldst.

Lyxen att ha ett helt hus att omfördela barnaskaran på. Den kommer jag inte att glömma. Lyxen att ha ”stora” barn som de yngre vill dela sin tid med. Den kommer jag inte att förringa. Lyxen att ha en 180 cm säng och få dela den med min lilla. Det ska jag vårda ömt i både hjärta och minnet.  Lyxen att ha en diskmaskin att få plocka ur och en tvättmaskin att få gömma undan de smutsiga kläderna som kan ligga i en enorm hög. De glömmer jag aldrig. Tänk vilket lyxliv jag lever!

För helt klart finns det fördelar med dubbel uppsättning av barn i hemmet. Alla fyra gör sin del. Alla fyra lyfter på sitt sätt. Alla fyra! Njuter av sällskapet av de dubbla darlingarna. Men den dubbla saknaden nästa vecka kommer svida. Rejält! För redan denna måndag så känns det som om vi kan varandra. Redan denna måndag har vi hunnit med både skada och värk. Denna måndag har de hunnit leka ute så länge att solen hann gömma sitt ansikte. Känner att veckan kommer att rusa iväg. Är faktiskt lite rädd att blunda. För blundar jag så somnar jag. Somnar jag så går tiden så fort. Det är därför jag sitter här och klipper lite med ögonen. Hoppas att kunna förlänga känslan av att sitta i ett stort hus. Fylld med dubbel uppsättning av snusande barn. Alla fyra ligger i sängarna. Alla fyra…

Så jag ångrar mig inte alls. När jag svarade på den försiktiga frågan…

Men nu ska jag ta mina välsandade ögon och locka dem att lägga igen…

Kram Anna

2 thoughts on “Dubbelt upp

  1. 🙂 jag förstår att du har huset fullt nu. Man vänjer sig snabbt vid disk och tvättmaskin…dom är den vardagliga lyxen som är svåra att leva utan.

    Jag önskar nu att jag hade lite mer ork…för viljan den finns där med alla roligheter som ska göras.
    Varma kramar

Kommentera

