Magi i en stor sal

Att få ta del av en underbar grupp. Att få ta del av deras närvaro. Att få ta del av deras uppmärksamhet. Att få ta del av ett trollskt ögonblick. Det sker i min vardag!

Fick beröm av en kollega. Hon deltog i detta underbara för första gången. Hon försökte förklara det hon just upplevt. På hennes sätt. Hon använde ord som

  • magiskt
  • total uppmärksamhet
  • fylld med glädje
  • fantastiskt

Att då stärka mig själv för att kunna ta emot denna från hjärtat givna komplimang. Utan att komma med bortförklaringar. Jag var tvungen att bita mig i tungan. För annars skulle jag ha kommit med de otroligt dumma orden: Äsch det var ju inget…

Sen kom orden från henne:

Är du med i någon teateruppsättning?

Då log jag och småskrattande sade jag nej. Hon tyckte verkligen att jag skulle börja med det. Förklaringen var just att jag precis hade lyckats få hela gruppen år 2:or total fokuserade. Att jag hade deras odelade uppmärksamhet under hela lektionen. Då kom jag med någon dålig förklaring att visst skulle det vara otroligt roligt. Men det hade aldrig blivit av.

Min magi för jag vidare till mina elever. De stackarna har ju inget val annat än lyssna på mig när jag trollar fram magi i en stor sal

Kram Anna

3 thoughts on “Magi i en stor sal

  1. mmm den magin ska du ta hand om det är verkligen inte alla som har den,
    Underbar kollega som berättade dem för dej oftast glömmer man bort att berömma varann,
    ha en underbar ny vecka

  2. Den magin ska du vara rädd om…och ja, varför inte en liten teateruppsättning…låter fakriskt roligt. Sug åt dig Anna av berömmet!! Jag håller med.

    Spännande med fyra kottar…full rulle då förstår jag.
    Varma kramar

Kommentera

