Jag älskar dig…

Stora ord. Gigantiska för vissa. Vissa får aldrig höra dem. Andra nöter ut de tre orden. Så vad är det optimala?

Mina barn hör dessa ord vid mystider, efter konflikter, vid nattning eller när mitt hjärta svämmar över av moderskärleken.

Speciellt vid konflikter följs De tre orden av förklaringen om hur mycket man kan älska en person och ändå tycka att personen gör fel, säger tokigt eller handlar dumt. Att jag aldrig kan stå bakom en elak gärning men kommer alltid att finnas där för dem. För stöttning. För tröst. För mina barn.

Samma sak gäller mina elever. Att jag tycker om dem. Efter ett läsår så kan jag ganska mycket om dem. Har skapat en relation till dem. Så jag berättar för dem hur mycket jag tycker om dem. Så jag vid något tillfälle, en konflikt eller seriös situation kan återknyta till hur mycket jag tycker om dem. Ändå tycka att någon gjort något fel. Men att jag inte kan stå bakom en elak gärning men kommer alltid att finnas där för dem. För stöttning. För tröst. För mina elever.

Känner att de uppskattar det. Känner att jag får positiv energi. Känner att jag drivs vidare tack vare det…

Älskar er… ❤

Kram Anna

2 thoughts on “Jag älskar dig…

  1. Även fina, snälla, underbara personer kan göra dumma saker ibland. Det är viktigt att få känna sig omtyckt och älskad, kanske särskilt när man gjort nåt dumt. Det är så otroligt viktigt det du tar upp! 🙂

    Kram,
    Å

  2. Dom orden ska avändas med kärlek… Dom ska vara sanna.

    Här är det fullt upp:) fast jag gillar det blir bara lite trött ibland:).
    Kram mitt hjärta

Kommentera

