Rollspelsförlåt

Att göra fel. Det gör även den bäste. Att då erkänna sitt fel. Det kan vara så otroligt svårt. Att i den situationen försöka förstå den som sitter med tåren i hjärtat. Det är ännu svårare.

Idag fick jag se den tuffaste attityden ramla ner till hyllan med total oförståelse och djupare till den svåraste ångesten.

Väl på botten så jobbade vi oss uppåt och uppåt och uppåt. Att se tårarna komma. Att försöka då att lägga orden i munnen. Den ovilliga munnen som absolut inte ville säga det magiska ordet.

Säg efter mig: Jag vill säga förlåt!

Om och om igen. Under både nervöst skratt och ångestfylld gråt.

Jag vill säga förlåt!

Att orden tillslut kändes helt okej. Att försöka visualisera den lättnad som skulle komma efteråt. Att peppningen tillslut hade landat. Jag ringde upp. Jag berättade vad som eventuellt skulle komma.

YES! Det gick vägen! YES! Orden dök upp på tungan! YES! Axlarna såg jag sjunka flera decimeter. YES! Ett leende växte på den darrande läppen.

Ett avslutande ord med önskan om en trevlig helg från min sida. Sen en jättekram till den lättade. Sen kom orden:

Det känns mycket bättre nu… Orden kom som själv…

Älskade vän! Det ska jag påminna om. Lättnaden efter ångesten. Jag lovar. Jag står vid din sida även nästa gång. Och nästa. Och nästa…

Kram Anna

2 thoughts on “Rollspelsförlåt

  1. Åh, du min hjärtans vän…här är det fullt upp. Står med målarbrallor på och städar och skurar och lite annat. Ber liksom om ursäkt för att sitta vid datorn:)

    Varma hjärtakramar din vän messan

Kommentera

