En varm avundsjuka

En lättare känsla. En varm och hjärtlig. Kan man beskriva min känsla så? För inte är den egentligen negativ. Den är inte elak alls. För nog unnar jag mina vänner denna helg. En maraton helg på hotell och med dans.

Då kommer automatiskt frågan… Men varför genomför du inte denna helg tillsammans med de rytmiska vännerna? Varför missar du en toppenhelg nu när mörkret sakta sänker sig över vårt avlånga land? En energiladdarhelg smyger sig förbi och jag stannar hemma?

Jag har faktiskt sett fram emot denna marathondanshelg under hela sommaren. Har drömt och funderat på hur det skulle se ut på hotell och danssalong. Har pratat igenom och fått fantasierna att skena iväg på vad som komma skulle. DET brukar sällan bli så. För när det var så nära. När veckan började så beslutade jag att inte närvara. Det fanns så många måsten. Det fanns andra prioriteringar i detta nu. Det fanns underbarastefinastedarlingarna i hemmet. Det fanns funderingar och tankar. Det fanns… Så jag beslutade att mysa med mina barn. Jag beslutade att vila mig i formernas form. Jag beslutade att närvara vid mina barns säsongsavslutande fotbollsmatcher. Jag beslutade att spara mina sparade pengar. Jag beslutade att vila mina ömmande tår. Jag beslutade att följa dansen på avstånd. Tack och lov för sms!! 🙂 För rapporterna kommer jag inte missa. Lovar att låta iPhonen ligga vid min sida. Så de rykande nyheterna kommer att läsas direkt!

Men det är med en varm och hjärtlig avundsjuka jag kommer att finna mig i att läsa på avstånd. För visst skulle det vara underbart att delta. Men jag unnar dem de härligaste dansstunder. Jag unnar dem de roligaste skrattstunder. Jag unnar dem de godaste matstunder. Jag unnar dem de billigaste shoppingstunder. Trots min lilla varma och hjärtliga avundsjuka! 🙂

Kram Anna

3 thoughts on “En varm avundsjuka

  1. Ja jisses vad många man val ”måste” göra livet, jag tycker om ditt sätt att resonera fram ditt beslut. Önskar dig en go helg med barnen och ditt Jag. Ywonne

  2. Det är ju som vi pratade om, svårt att motivera för sig själv varför man ska lämna bort barnen då man har dem, visst? Det kommer fler chanser att dansa och hotella 🙂 Önskar dig och barnen en underbart mysig helg tillsammans.

    Kram

    Ps. från en fotbollsmorsa till en annan, det är ju svårt att missa matcher med 🙂 Jag som ALDRIG trodde jag skulle gilla att stå och kolla haha.

Kommentera

