Tack…

Sitter och rodnar. Faktiskt lite lätt. För under den tuffa ytan ni ser. Så sitter en liten en och hoppas att nån ser henne. För visst mår man bra av positiva kommentarer. Visst mår man bra av en uppmärksamhet som är grundat på trevligheter.

Sen vet jag att det finns de som sitter och skakar på huvudet. De som finner en rockigare attityd och en annorlunda look som något som en 35 åring ska hålla på med. Hon måste ju inse att hon är en förebild för både sina barn och elever.

De som ser mig på avstånd. De som bara ser den assymetriska frisyren och hör en verbal attityd utanför barnens öron. De har aldrig kommit mig nära. De har aldrig kikat in här hos Skrivanne. De ser bara Rockanne.

Hon är även hon en varm och hjärtlig kvinna. Men ju närmare ni kommer. Desto fler lager finner ni. Fler versioner av mig. Börja skala. Lyft på de yttersta skikten. Så fortsätter värmen. Flytta på varven. Så kommer ni närmare och närmare Skrivanne. Hon som kan trolla med orden. Hon som kan visa världens underbara sida med några tangenttryck.

Men visst borde alla vara Anna. Alla lager är ju trots allt jag. Rockanne. Robotanne. Läraren. Den pratiga. Den råa. Den varma. Den kärleksfulla. Den fräcka. Den soffpoeten som funnit sitt forum.

För visst är det enkelt att sitta och skriva. Publicera och kasta sig ut bland de som orkar kika in. För visst vet jag att hela världen har tillgång till mina tankar. De funderingar jag vill publicera. För visst förstår ni att jag skriver bara ner det jag tycker kan skrivas ner. Mina funderingar finns i mitt huvud. Mina funderingar har inte alla tillgång till. Några blir publicerade. Några nerskrivna och skickade personligen. Några blir bevarade i tysthet.

Men tack alla ni som kommenterar. Tack alla ni för de fina kommentarerna om Rockannes frisyr. Den får henne att vara lite vildare vid vissa tillfällen. Tack och lov så finns även de tillfällen där den vilda varvar ner och bara finns till. 🙂

Tack…

Kram Anna

2 thoughts on “Tack…

  1. Barnens och elevernas goda förebilder ska vara olika! Barnen ska se att det finns många olika människor som är bra, var och en på sitt sätt! Det är jättebra att de har en Rockanne!

    Kram,
    Å

Kommentera

