Attityden…

Snäll och blid. Omtänksam och trevlig. Mjuk och go. Kramig och charmig.

Allt handlar om attityden. Visst är det så? Hur man bemöter folk. Hur man vill att andra ska se på en.

Vad är det som kan få attityden att ändras? Vad är det som påverkar? Förutom miljön runt omkring. Förutom olika händelser i livet.

Vet att jag verkligen kan vara allt ovanstående. Men så hände detta…

En vildsint frisör gick i gång på håret. Frågade den vanliga frågan:

Och hur vill du ha det?

Jag svarade som vanligt:

Det är upp till dig!

Hon log lite osäkert och frågade igen hur hon skulle klippa. Jag försäkrade henne att det var fria tyglar. Det kan inte vara lätt att förstå för en frisör att hon/han ska få göra vad han/hon vill. Mycket lättare att bara sitta och slappna av.

Stod och diskuterade livet med en kollega. Vi diskuterade även min nya frisyr. Jag ville påstå att jag var lite mer rockigare än tidigare. Hon log och sa att jag alltid varit rockig. Frisyren matchade helt enkelt min attityd till livet.

Så man kan faktiskt säga att Skrivanne has gone Rockanne då… 😉

Kram Anna

Ps: Tack lillsyrran för att du fotade så bra! 🙂

9 thoughts on “Attityden…

  1. najsig frissa, passar dig bra!!
    Attityd kan nog ses som färskvara…bhvr nog ses om då och då…inget att ta för givet, inser jag själv då och då=)önskar dig allt gott, Ywonne

  2. det var så lite så!
    det är sååååå kul att fota med en systemkamera, snacka om att jag vill ha en!

    kram!

Kommentera

