De trummande fötterna

En sommar med idelt promenerande. Med stavar. Trevligt pratsällskap. Har faktiskt lyckas hålla semesterkilona borta. De har dessutom lyckats minska något. Något. Inte mycket. Något.

Finner en ventil att vara ute och prata i en timme. Hörde om en smart lösning på detta problem. Har man sin promenadkompis många mil bort kan man arrangera en distansprom. Bestämma en tid. Klä om sig. På med de bästa walkingskorna. In med handsfree i telefonen. Ringa och ut och gå. Man går alltså på olika ort. Men får tillfälle att prata när den andre oxå utför sin friskvård.

Har faktiskt aldrig testat detta. Men när sällskapssjukan och tidsoptimeringen kräver det så… 😉 Nu har jag otroligt tur att ha många promenerande vänner. Det är bara att dra i nån av dem. Men när jag drar mig till minnes i början på denna blogg. När jag gick i mörkret och hade många funderingar. När tårarna rann på kinden i mörkret. Minnena som forsade fram. Den ensamheten behövde jag då. Att bara låta fötterna trumma. Känna rytmen fortplanta sig. I sommar har det varit få soloprom. För pratbehovet var enormt. Med tanke på singelstatusen. Med tanke på varannan vecka fenomenet.

I veckan har jag mina darlings hemma. Att då försöka trixa mellan middagar, soffjobbkvällar, fotbollsträningar, matcher, fikaförsäljning, vardagssysslorna som bara måste göras. Mitt i detta så ska jag försöka få till friskvården.

I kväll blev det en sen en. När barnen kommit tillbaka från träning. När barnen myst klart med mig. När barnen borstat klart tänderna. När barnen gått och lagt sig. I sina två omgångar. Startade vår promenad vid 22. Kände vinden blåsa. Småregn mot kinden. Fullt på klädd. Underställ och vinddress. Visst var det en kortare prom än vanligt. Men skönt. Skönt att få avrapportera lite med en vuxen. Skönt att få lyssna på jobbpremiären. För ja. Denna kväll fick min promenadvän prata… En stund… 😉 I takt med de trummande fötterna…

Kram Anna

One thought on “De trummande fötterna

  1. Det är väldans bra för tankeverksamheten att promenera, ja för hela kroppen förresten. Duktig du är som håller extrakilona borta.
    Kram

Kommentera

