Odödlig kärlek

Finns det? Odödlig kärlek? Den eviga och odiskutabla? Den så starka kärleken att den övervinner allt?

Idag såg jag den. Idag fann jag svaret på alla ovanstående frågor. Visst hade jag aningar om att den existerade. Men inte kunde jag sätta fingret på det före denna dag. Visst kunde jag drömma om den. Visst fanns det diskussioner om den. Men att se den så naken och så öppen var en fantastisk upplevelse. Fastän den inte var riktad mot mig. Utan allt skedde i min närhet. Jag var betraktaren till det underbara.

Kände djupt i mitt bröst. Kände i hela mig. Jag blev verkligen berörd. Berörd av en hel klass. Ståendes. Vinkandes. Hojtandes. Efter den största kärleken som de kommer att minnas från lågstadiet. Deras första lärare. Deras största lärare. Deras odödliga kärlek. Ingen kommer att kunna ta dennes plats i deras hjärtan. De efterföljande kommer att stå bredvid. Men ack så små jämfört med den odödlige. 🙂

En bra dag. En underbar dag. En kort dag. För med alla intryck och alla härliga återseenden så sprang min dag iväg…

Kram Anna

One thought on “Odödlig kärlek

Kommentera

